Tallinna Vanalinna Täiskasvanute Gümnaasiumi õpilased Eesti Rahva Muuseumis

19.02.2019 toimus Tallinna Vanalinna Täiskasvanute Gümnaasiumi õpilaste väljasõit Eesti Rahva Muuseumisse. Eesti Vabariigi 101. sünnipäeva nädalal toimunud üritust korraldasid ja viisid läbi õpetajad Liina Peetre ja Indrek Makki. Teist aastat järjest toimuvat üritust finantseeriti Euroopa Sotsiaalfondi projektist „Teisel ringil targaks TVTG –s“ II.

Väljasõit Tallinnast toimus 9.45, et vältida linnas tekkivaid ummikuid ja jõuda aegsasti Tartusse.

Muuseumisse jõudsime piisava ajavaruga, mis andis õpilastele võimaluse uudistada fuajees olevat Eesti Rahvakunsti ja Käsitöö Liidu rändnäitust "Ajatus" ja külastada muusemipoodi, et soetada mõni meene endale mälestuseks.

13.00 algas ekskursioon “Muuseum 1,5 tunniga”. Meie grupp oli jagatud kaheks ja 90 minutiga tehti meile ülevaatlik  giidituur. Saime lühikese ülevaate Eesti Rahva Muuseumi loost, selle seosest Raadi mõisa ja eestluse ning Eesti riigi kujunemisega. Külastasime püsinäituseid “Uurali kaja” ja “Kohtumised”, kus tutvusime soome-ugri rahvaste lugudega ja uurisime, millest kõnelevad Eestis elavate rahvaste argielulised esemed.

Näidata ja rääkida oli giididel nii palju, et jäime tõsisesse ajahätta ja sööma jõudsime stiilse hilinemisega.

Valgusküllane  ja hubane restoran “Pööripäev” pakkus meie kooliperele moodsast eesti köögist inspireeritud lõunat, kus sai valida erinevaid liharoogasid ja sinna kõrvale laias valikus salatit. Õpilaste tagasiside põhjal võib lõunaga jääda igati rahule.

Peale lõunat jäi õpilastel umbes nelikümmend minutit vaba aega, mille jooksul oli võimalik üle vaadata nägemata jäänud eksponaadid või jalutada Raadi mõisapargis.

Kell 16.00  alustasime tagasisõitu Tallinna ja 18.30 saabusime pealinna tagasi.